Menu

Jó évet zárt 2014-ben a CO-OP STAR Zrt.

2015-05-22 11:02:26

 

Közgyűlést tartott május 15-én a CO-OP Star Zrt., ahol az igazgatóság beszámolt a 2014. évi gazdálkodásról, s döntöttek ennek elfogadásáról, valamint az adózott eredmény felhasználásáról is. A közgyűlést megelőzően a sajtó munkatársai írásos anyagot kaptak a cég tavalyi munkájáról és eredményeiről, melyet sajtótájékoztató keretében dr. Rédei István elnök-vezérigazgató és Mezei János, kereskedelmi igazgató egészített ki.


A média munkatársai az alábbi sajtóanyagot kapták meg a közgyűlés és a sajtótájékoztató előtt:


„Tájékoztató a CO - OP STAR Zrt.  2014. évi tevékenységéről és a 2015. évi célkitűzéseiről


A 2014-es üzleti év tervezése során számba vettük azokat a tényezőket, melyek hatással vannak gazdálkodásunkra, a vevőhöz való viszonyulásunkra, a fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodásra.


A fogyasztás növekedését prognosztizáltuk, ugyanakkor kalkulálnunk kellett az ellene hatókkal is, mint például a devizahitelek megoldatlan problémájával, mely továbbra is teher az érintett családoknak.


A CO-OP Star Zrt. 2014. évi kereskedelemből származó árbevétele 20.153.281 eFt volt, ami a dohányforgalom nélküli, korrigált bázishoz képest 99,15 %-ot jelent.


Az év folyamán veszteséges üzemelés és a bérleti szerződés lejárta miatt összesen 7 üzletet zártunk be, míg Sirokon új üzletet nyitottunk.


Az alábbi rendezvényekre vártuk vásárlóinkat és partnereinket 2014-ben:


•    IV. Nyári Sörmulatság, Nyári Co-op Star Napok
•    XI. Berényi Borünnep, Őszi Co-op Star Napok
•    Coop Party Kalandtúra 39 helyszínen
•    Coca-Cola Karácsonyi Karaván
•    15 éves a Co-op Star Zrt. ünnepség


altMinden rendezvényre akciókkal, kóstolókkal, nyereményekkel, a rendezvény jellegéhez kapcsolódó felnőtt, illetve gyermek programokkal készültünk.


A 2014-es évben tovább bővítettük a Tallér saját márkatermék kínálatát, 84 Tallér termék található jelenleg boltjainkban, 25 féle savanyúság, 15 féle száraztészta, 10 féle tejtermék, 30 féle húskészítmény, sertés zsír 2 féle kiszerelésben és 2 féle nyershús. Választékunk bővítését ez évben is tovább folytatjuk.


Igyekeztünk 2014-ben is a törzsvásárlói rendszert tovább népszerűsíteni. A törzsvásárlóink száma 2013. december 31-én 121 193 fő, 2014. december 31-én pedig 128 520 fő, 7327 új törzsvásárló csatlakozott a rendszerhez.


A törzsvásárlói forgalom 2013-ban 9 158 502 960 forint, 2014-ben pedig 9 243 159 170 forint volt, ami 84 656 210 forint növekedést jelentett. A vásárlói kosárérték 2 105 Ft-ról 2 185 Ft-ra emelkedett ugyanezen két év viszonylatában.


A társaság sikeres időszakot zárt a 2014. év vonatkozásában, a realizált mérleg szerinti eredménye 304.518 eFt volt és több év után a részvényeseink osztalék formájában részesedhetnek a társaság eredményéből.


A 2015. évi célkitűzések



A kereskedelmi üzemág forgalma várhatóan 1,5%-kal csökken a bázishoz képest, de a megszűnt boltok bázisadataival korrigálva mindez 1,98%-os forgalomemelkedést jelent.


Folyamatosan törekszünk a piacképes árak biztosítása mellett törzsvásárlóink vásárlói hűségének honorálására, ezért külön akciókkal egészítjük ki az országos törzsvásárlói rendszer nyújtotta kedvezményeket.


Saját boltmegújítási program kidolgozását kezdtük el, melynek jegyében tovább egységesítjük választékunkat, arculatunkat, kereskedelmi technikáinkat. E projekt részeként tesztelünk energiahatékonyság-javító módszereket is.


Munkatársaink szakmai fejlesztésével és motiválásával külön munkacsoport foglalkozik. A 2014-től bevezetett új érdekeltségi rendszer valamennyi hálózatban dolgozó munkatárs számára előre tervezhető, egységes rendszert teremtett. A feltételek teljesülése esetén végzett munkájuktól függő mértékben valamennyien havi jutalékban részesülhetnek.


Várhatóan mintegy 400 millió Ft értékben hajtunk végre beruházást, ezen belül amennyiben lehetőségeink – és a plázastop – engedi, új boltok építését is tervezzük.


Bevételeink és ráfordításaink egyenlegeként a 2014. évit kissé meghaladó mértékű adózás előtti eredményt tervezünk.”



A sajtótájékoztatón hangzott el


Dr. Rédei István elnök-vezérigazgató bevezetőjében a 2008-as válság kereskedelemre gyakorolt hatásáról szólt, amely igazán 2010-től éreztette hatását, mert ez egy követő ágazat. Egészen 2013 második feléig érezhető volt, hogy az emberek takarékoskodnak, s így a fogyasztás visszaesett. A tavalyi évben változott a helyzet, derült ki dr. Rédei István szavaiból, amikor megkezdődött a fogyasztás élénkülése.


– Ezekben az években nem csak a válság okozta hatásokkal, de a költségek egyéb növekedésével – pl. ÁFA emelés – is meg kellett küzdenünk. A dohányforgalmazás 2013-as elvesztése a következő évben 12%-os forgalomkiesést jelentett számunkra. Ezzel együtt a cégmegújítási programunkat folyamatosan hajtottuk végre. Boltjaink száma csökkent, miközben két saját termékcsaláddal is vásárlóink rendelkezésére álltunk. A Tallér-termékcsalád sikere azt is bizonyítja, hogy a hazai terméknek jó fogadtatása volt a piacon. Új ösztönzési rendszert is kialakítottunk, melynek kiterjesztése folyamatban van – mondta dr. Rédei István, aki megjegyezte azt is, hogy a tervezettnél magasabb nyereséget értek el 2014-ben, s osztalékfizetésre is sor kerül a cégnél. Erre pedig csak a válság előtt volt korábban lehetőségük. A 2%-os osztalék magasabb, mint a banki kamat, jelentette ki az elnök-vezérigazgató. – Az idei esztendőben véleményünk szerint megismételhető a tavalyi eredményünk. Tovább építkezünk ebben az évben is, és nagy figyelmet fordítunk a költséghatékonyság, valamint az energiahatékonyság alakulására. A CO-OP csoporton belül az integráció tovább zajlik majd. Mi a tiszaföldvári CO-OP-ban szereztünk 80%-os tulajdonrészt, s ez a folyamat tovább folytatódik – tudtuk meg dr. Rédei Istvántól.

 

 

alt




A siker titka a vásárlókban keresendő – kezdte tájékoztatóját Mezei János, kereskedelmi igazgató, aki kiemelte, hogy akik magyar árukat vásárolnak, azok a magyar termelőket támogatják.


– A hazai ízeket felvonultató Tallér-termékcsalád vásárlása azt is jelenti, hogy a pénz idehaza marad a közepes- és kis vállalkozóknál. A magyar kereskedelmi piacon a CO-OP-csoport őrzi második helyét. A csoport forgalmának 50%-át az első tíz cég adja, melynek tagja a CO-OP Star Zrt. is – mondta Mezei János, aki külön hangsúlyozta milyen fontos számukra az általuk szervezett és rendezett sörfesztivál és borünnep, valamint a helyi sportcsoportok támogatása is.


A sajtótájékoztató végén az is elhangzott, hogy a következő két évben kívül-belül teljesen megújul majd Jászberényben a CO-OP Star Zrt. áruháza.


Szántai Tibor

Info for bonus Review William Hill here.

Oldalaink minél magasabb színvonalú működésének biztosítása és a felhasználói élmény növelése érdekében az oldalainkon sütiket („cookie”) használunk.
További információ Tovább Elutasít